نرم افزار SA Handling Editor

باا این برنامه میتونید سرعت و هر چیزی که موقع رانندگی

بازی ازش استفاده میکنه رو تغییر بدید

یه اموزش هم براش درست کردم که کارتون رو راحت کنه

درخواستی کاربران


دانلود+اموزش در ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

دانلود

رمز:www.gta-edit.ir

کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز است

فایل Handling.cfg که در فولدر Data قرار دارد یک فایل متنی است که حاوی اطلاعات بسیار مهمی درباره

همامی وسایل نقلیه اعم از اتومبیل ، موتورسیکلت ، قایق و… دربازی است . این فایل حاوی بیش از

سی ستون است واعداد به کار رفته درهر ستون دارای معانی خاصی است اما پیش از آنکه به معرفی

ده ستون اول این فایل بپردازم نرم افزار بسیار کم حجم

SA Handling Editor را معرفی میکنم . به کمک این نرم افزار ، فایل Handling.cfg راحتتر ویرایش میشود

واحتمال خطا تقریبا به صفر میرسد زیرا در فایل Handling.cfg ستونها بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند

و ویرایش فایل به کمک Notepad ممکن است به بروز خطا منجر شود.

دانلود SA Handling Editor

در صفحه ای که باز میشود نمایی از این نرم افزار را ملاحظه میکنید ولینک دانلود نیز درپایین صفحه قرار دارد.

توجه ! برای load کردن فایل Handling.cfg در نرم افزار ، باید مسیر کامل فایل را درپنجره مربوطه وارد کنید

مثلا اگر بازی را در درایو G: نصب کرده اید باید داخل کادر مربوطه درج کنید :

G:\GTA San Andreas\data\HANDLING.CFG

این نرم افزار فاقد دکمه Browse است به همین دلیل این توضیح شاید غیر ضروری را ذکر کردم .

البته نرم افزارهای دیگری نیز برای مدیریت محتویات این فایل وجود دارند که مبتنی بر اکسل هستند.

حال به توضیح اعداد به کار رفته در ده ستون اول فایل متنی Handling.cfg می پردازم.

تهیه متن زیر کمی زمان بر بود زیرا اعداد تک تک ستونها را تست کرده و نتیجه را دربازی مشاهده

کردم بنابراین گمان نکنید متن زیر صرفا ترجمه ای از یک منبع خارجی است.

ستون اول: نام وسیله نقلیهNAME))

دراولین ستون این فایل ، نام وسیله نقلیه ذکر شده است. همانطور که میدانید هنگام سوار

شدن بر وسیله نقلیه ، نام آن درگوشه پایین سمت راست به رنگ سبز درج میشود.

کاراکترهای به کار رفته دراین ستون با چندین فایل دیگر منجملهgta3.imgوvehicle.ideدرارتباط هستند لذا

به هیچ وجهاین ستون را دستکاری نکنید.

مثلا اگر دقت کرده باشید نام اتومبیلGreenwood( اتومبیل مورد علاقه گروهGrove Street)

دراین جدول به صورتGreenwooذکر شده است . نام این اتومبیل درفایلهای دیگر بازی

نیز دقیقا به همین صورت(Greenwoo) ذکر شده است.

حداکثر کاراکتر مجاز برای این ستون۱۴ کاراکتر است.


ستون دوم : جرم وسیله نقلیه (MASS)

این ستون جرم وسیله نقلیه را بر حسب کیلوگرم بیان میکند.

هر چه جرم وسیله نقلیه را کاهش دهید ، وسیله نقلیه سبکتر میشود ولی وسیله نقلیه و

به خصوص اتومبیل آسیب پذیر شده و با چندین برخورد آتش میگیرد وبر عکس هر چه جرم افزایش یابد

وسیله نقلیه دربرخوردها کوبنده تر عمل کرده و ضمن اینکه کمتر خسارت می بیند به حریف آسیب بیشتری

وارد میکند.

این عدد درمورد اتومبیلها بین۱۰۰۰تا۲۰۰۰ودر مورد موتورسیکلتها حدود۵۰۰است.

ضمن اینکه سنگین ترین وسیله نقلیه در بازی هواپیمای غول پیکر مسافربریAT-400

با جرمی برابر۶۰.۰۰۰کیلوگرم می باشد.

ستون سوم :TURNMASS

اعداد این ستون میزان انرژی جنبشی وسیله نقلیه را حین حرکت نشان میدهد. این

ستون بیشتر درمورد اتومبیلها کاربرد دارد. هر چه این عدد بالاتر رود اتومبیل سنگین تر حرکت کرده

و دربرخورد با اتومبیلهای دیگر ، آنها را به عقب رانده و خسارت بیشتری به آنها وارد می کند ،

در عوض هر چه این عدد پایین تر آید اتومبیل نرم تر حرکت می کند ولی ممکن است دچار لرزش شده

ودر برخورد با سایر اتومبیلها به اطراف پرتاب شود.

حتما تاکنون سوار تانک (Rhino) شده اید ومشاهده کرده اید که چگونه با یک برخورد ، حریف را به هوا می فرستد . علت این امر بالا بودنTURNMASSتانک است. برای مقایسه توجه کنید کهTURNMASSتانک برابر ۲۵۰.۰۰۰وTURNMASSتاکسی برابر۴۰۵۶.۴می باشد.

TURNMASSبا جرم وسیله نقلیه و عرض آن ( سطح برخورد ) نسبت مستقیم دارد.

توجه ! برای افزایش قدرت یک اتومبیل اعداد ستونهای دوم و سوم را به یک نسبت افزایش دهید.

ستون چهارم :Drag

با دستکاری در اعداد این ستون می توانید میزان مقاومت وسیله نقلیه را در مقابل حرکت تغییر دهید

. به عبارت دیگر هرچه عدد این ستون را افزایش دهید سرعت وسیله نقلیه کاهش می یابد

ودر عوضهر چه این عدد کاهش یابد وسیله نقلیه به سرعتهای بالاتری دست می یابد .

مثلا درمورد تاکسی می توانید عدد۲.۲را به۱.۱کاهش دهید تا ببینید تاکسی همانند یک سوپر اسپور

ت حرکت می کند.

اعداد این ستون با دو ستون قبلی و همچنین طول وسیله نقلیه در ارتباط است.

ستون پنجم :Cetreofmass.X

اعداد این ستون فاصله مرکز وسیله نقلیه را ( از لحاظ مختصات ریاضی )

با مرکز ثقل وسیله نقلیه در راستای محورXها بیان میکند.

شاید از خود بپرسید محورXها کدام است ؟

یک اتومبیل را درنظر بگیرید خطی که از مرکز اتومبیل ( از لحاظ مختصات ریاضی ) می گذرد

و یک راس آن درهای سمت چپ وراس دیگرش درهای سمت راست اتومبیل است محورXها نام دارد

. اگر دقت کنید متوجه می شوید که توزیع جرم در سمت مثبت با توزیع جرم در سمت منفی

یکسان وبرابر است. دقت کنید که محورXها محور تقارن اتومبیل نیست.

بدون استثناء درتمامی وسایل نقلیه این عدد برابر صفر است زیرا وسایل نقلیه در راستای محور

Xها از تقارن فیزیکی برخوردارند.

دستکاری در این عدد باعث میشود که اتومبیل به سمت چپ یا راست کج شده وکنترل آن غیر ممکن

شود پس اعداد این ستون را دستکاری نکنید.

ستون ششم :Cetreofmass.Y

اعداد این ستون فاصله مرکز وسیله نقلیه را ( از لحاظ مختصات ریاضی ) با مرکز ثقل وسیله

نقلیه در راستای محورYها بیان میکند.

محورYها محوری است که از مرکز اتومبیل گذشته و یک راس آن جلوی اتومبیل و راس دیگر آن عقب اتومبیل است.

دراغلب وسایل نقلیه این عدد برابر صفر یا عددی بسیار نزدیک به صفر است. چون برخی

وسایل نقلیه به خصوص اتومبیلها در راستای محورYها تقارن ندارنداین عدد برابر ص

فر نیست مثلاBullet( یا همانFORD GTدر عالم واقع ) را در نظر بگیرید .Bulletیک اتومبیل

سوپر اسپرت موتور عقب است به همین خاطر عدد این ستون برایBulletبرابر-۰.۱۵است

در عوض عدد این ستون برایPhoenixکه یک سوپر اسپورت موتور جلو است برابر۰.۳است

. در مورد وانت ها نیز این عدد برابر صفر نیست.

دستکاری در عدد این ستون باعث میشود جلو یا عقب اتومبیل به هوا بلند شده و غیر قابل کنترل شود.

ستون هفتم :Cetreofmass.Z

اعداد این ستون فاصله مرکز وسیله نقلیه را ( از لحاظ مختصات ریاضی ) با مرکز ثقل

وسیله نقلیه در راستای محورZها بیان میکند.

محورZها که کاملا واضح است ونیاز به توضیح ندارد. در اغلب قریب به اتفاق

اتومبیلها این عدد منفی است . علت هم روشن است زیرا اغلب وزن اتومبیلها

روی شاسی و پایین تر از مرکز اتومبیل ( از لحاظ مختصات ریاضی ) قرار دارد. این عدد

درمورد قایقها برابر صفر و در مورد موتورسیکلتها برابر-۰.۰۹است .

دستکاری در عدد این ستون باعث میشود اتومبیل دچار لرزش شده و غیر قابل کنترل شود.

همانطور که ملاحظه کردید درسه ستون فوق فاصله میان مرکز وسیله نقلیه با

مرکز جرم بیان شد. محدوده قابل قبول برای اعداد این سه ستون برابر-۱۰تا+۱۰است.

ستون هشتم :nPERCENT Submerged

این عدد نشان میدهد چند درصد از ارتفاع وسیله نقلیه باید به زیر آب برود تا

در آب شناور وغوطه ور شود . درصورت وقوع چنین حالتی وسیله نقلیه غیر قابل کنترل شده

وبه دست امواج سپرده میشود.

محدوده قابل قبول برای اعداد این ستون بین ۱۰ تا ۱۲۰ است . هر چه این عدد افزایش یابد

اتومبیل دیرتر غوطه ور میشود ولی در عوض هرچه این عدد کاهش یابد اتومبیل به راحتی

همانند قایق روی امواج سوار شده وبالا وپایین میرود.

برای امتحان ، میتوانید اتومبیلی را به کنار دریا ببرید و با تغییرات دراین عدد رفتار اتومبیل را بررسی کنید.

این عدد درمورد قایقها درحدود ۱۰ تا ۱۵، درمورد اتومبیلها حدود ۷۵ تا۹۰ و درمورد

موتورسیکلتها برابر ۱۰۳ است.

ستون نهم:TractionMultiplier

اعداد این ستون عکس العمل وسیله نقلیه را در برابر چرخش ( فشار دکمه هایRightیاLeft)

نشان می دهد. این مقدار با میزان چسبندگی وسیله نقلیه به سطح مسیر نسبت مستقیم دارد.

هرچه این عدد پایین تر باشد عکس العمل وسیله نقلیه دربرابر چرخش کند بوده ودیرتر

می پیچد وبر عکس هرچه این عدد بالاتر رود وسیله نقلیه با کوچترین ضربه به دکمه هایRightیاLeftعکس العمل نشان داده و می پیچد.

اگر این عدد را درمورد اتومبیلها روی۲.۰قرار دهید خواهید دید که اتومبیل

با فشردن متناوب دکمه هایRightیاLeftبه راحتی یک مسیر سینوسی را می پیماید

، دقیقا مشابه حرکتی که رانندگانFormula1در دور پیش از شروع مسابقه اصلی

برای امتحان چسبندگی اتومبیل ونیز تست لاستیکها وسایر قطعات انجام میدهند

. ( حرکت راننده اسپانیایی تیم رنو یعنی فرناندو آلونسو در این خصوص چشمگیرتر از سایرین است . )

این عدد درمورد اتومبیلها حدود۰.۶تا۰.۸، برای موتورسیکلتها حدود۱.۵ودرمورد قایقها

حدود۳.۰می باشد.

ستون دهم :TractionLoss

این عدد عکس العمل وسیله نقلیه را دربرابر گاز و ترمز نشان میدهد . این عدد با

میزان چسبندگی وسیله نقلیه به سطح زمین ارتباط مستقیم دارد.

هر چه این عدد بالاتر رود چسبندگی وسیله نقلیه به مسیر بیشتر شده و در نتیج

ه وسیله نقلیه سریعتر واکنش نشان میدهد. این موضوع به خصوص درمورد

اتومبیلها صدق میکند وخط ترمز کوتاهتر میشود وبرعکس هرچه این عدد کاهش

یافته وبه صفر نزدیک شود کنترل اتومبیل مشکل شده و در موقع پیچیدن به

چپ یا راست به راحتی ازمسیر منحرف میشود.

این عدد درمورد اتومبیلها مابین۰.۷۵تا۰.۹،

دانلود

رمز:www.gta-edit.ir

کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز است

لینک کوتاه این صفحه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *